آدرس:

تهران، خیابان رجایی، 18 متری تختی، کوچه 57، پلاک7

تلفن تماس:

09124142741

ایمیل:

info@nabieakram.ir

نوجوانان و ارتباط با قرآن

نوجوانان و ارتباط با قرآن

نوجوانان و ارتباط با قرآن


موضوعات

نوجوانی: اهمیت- آموزش قرآن به کودکان- آموزش قرآن به فرزند


اهمیت

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):‏ مَن قَرَأ القرآنَ قَبلَ أن یَحتَلِمَ فَقَد اُوتِیَ الحُکمَ صَبّیا.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: هر که پیش از بلوغ قرآن بخواند در کودکی به او ‏حکمت داده شده است.‏

میزان الحکمه جلد ١٠ ‏حدیث ١٦٤٧١‏


عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ:
 مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ وَ هُوَ شَابٌّ مُؤْمِنٌ اخْتَلَطَ الْقُرْآنُ ‏بِلَحْمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الْکِرَامِ الْبَرَرَةِ وَ کَانَ الْقُرْآنُ ‏حَجِیزاً عَنْهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ یَقُولُ یَا رَبِّ إِنَّ کُلَّ عَامِلٍ قَدْ أَصَابَ أَجْرَ عَمَلِهِ غَیْرَ ‏عَامِلِی فَبَلِّغْ بِهِ أَکْرَمَ عَطَایَاکَ قَالَ‏ فَیَکْسُوهُ اللَّهُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ حُلَّتَیْنِ مِنْ حُلَلِ ‏الْجَنَّةِ وَ یُوضَعُ عَلَى رَأْسِهِ تَاجُ الْکَرَامَةِ ثُمَّ یُقَالُ لَهُ هَلْ أَرْضَیْنَاکَ فِیهِ فَیَقُولُ ‏الْقُرْآنُ یَا رَبِّ قَدْ کُنْتُ أَرْغَبُ لَهُ فِیمَا هُوَ أَفْضَلُ مِنْ هَذَا فَیُعْطَى الْأَمْنَ ‏بِیَمِینِهِ وَ الْخُلْدَ بِیَسَارِهِ ثُمَّ یَدْخُلُ الْجَنَّةَ فَیُقَالُ لَهُ اقْرَأْ وَ اصْعَدْ دَرَجَةً ثُمَّ یُقَالُ ‏لَهُ هَلْ بَلَّغْنَا بِهِ وَ أَرْضَیْنَاکَ فَیَقُولُ نَعَمْ قَالَ وَ مَنْ قَرَأَهُ کَثِیراً وَ تَعَاهَدَهُ بِمَشَقَّةٍ ‏مِنْ شِدَّةِ حِفْظِهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْرَ هَذَا مَرَّتَیْنِ.‏

امام صادق علیه السّلام فرمودند: هر که در حال جوانى قرآن بخواند و با ایمان ‏هم باشد قرآن با گوشت و خونش بیامیزد و خداى عز و جل او را با فرشتگان ‏پیغام برنده و نیک‌رفتارش رفیق کند و قرآن براى او در روز قیامت پرده و مانعى ‏از آتش باشد و گوید: بار پروردگارا هر کارگرى به مزد کار خویشتن رسیده جز کارگر ‏من، پس گرامى‏ترین عطاهاى خود را به او برسان، فرمود: پس خداى عزیز و جبار ‏دو جامه از جامه‏هاى بهشتى به او بپوشاند و بر سرش تاج کرامت نهاده شود، ‏سپس به قرآن گفته شود: آیا ما تو را درباره این شخص خشنود کردیم؟ قرآن ‏گوید: بار پروردگارا من برتر از این درباره او میل داشتم، پس نامه امان (از ‏دوزخ را) بدست راستش دهند و فرمان جاویدان ماندن در بهشت را در دست ‏چپش گذارند و وارد بهشت گردد، پس به او گفته شود: بخوان (قرآن را) و ‏یکدرجه بالا برو. سپس به قرآن گویند: آیا آنچه تو خواستى به او رساندیم و تو را ‏خشنود کردیم؟ گوید: آرى، حضرت فرمود: هر کس قرآن را بسیار بخواند و با ‏اینکه حفظ آن (بر او) دشوار است آن را بذهن خویش بسپارد خداى عز و ‏جل دو بار پاداش آن را به او بدهد.‏

الکافی (ط – ‏الإسلامیة)، ج‏ ٢، ص ‏‏‏‏٦٠٣، ح ٤‏- وسائل الشیعة، ج ‏٦، ‏ص ١٧٧، ح ٧٦٧٠


آموزش قرآن به کودکان

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):‏ مَن عَلَّمَ وَلَدا لَهُ القرآنَ قَلَّدَهُ اللّه ُ قِلادَةً یُعجَبُ مِنها الأوَّلونَ و الآخِرونَ یَومَ ‏القِیامَةِ.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: هـر کـس بـه فرزند خود قرآن را آموزش دهد، خداوند ‏گردنبندی به گردن او آویزد که در روز قیامت همگان از آن شگفت‌زده شوند.‏

میزان الحکمه جلد ١٠ ‏حدیث ١٦٤٦٩‏


قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع):
 إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیَهُمُّ بِعَذَابِ أَهْلِ الْأَرْضِ جَمِیعاً ‏حَتَّى لَا یُحَاشِیَ مِنْهُمْ أَحَداً إِذَا عَمِلُوا بِالْمَعَاصِی وَ اجْتَرَحُوا السَّیِّئَاتِ فَإِذَا ‏نَظَرَ إِلَى الشِّیبِ نَاقِلِی أَقْدَامِهِمْ إِلَى الصَّلَاةِ وَ الْوِلْدَانِ یَتَعَلَّمُونَ الْقُرْآنَ رَحِمَهُمْ ‏فَأَخَّرَ ذَلِکَ عَنْهُمْ.‏

امام على علیه السّلام فرمودند: چون ساکنان زمین، خود را به ‏گناه آلوده کنند مشیّت حضرت حق بر ‏این تعلّق مى‏گیرد که تمام اهل زمین را عذاب کند، ولى هنگامى که سالخوردگان آنها را ‏‏مى‏بیند که به سوى نماز گام برمى‏دارند و کودکان آنها را سرگرم فراگیرى قرآن ‏مشاهده می‌فرماید، ساکنان زمین را مشمول رحمت قرار مى‏دهد و عذاب (آنان) را به تأخیر مى‏اندازد.‏

ثواب الأعمال و عقاب ‏الأعمال، ص ‏‏٣٩‏- وسائل الشیعة، ج ‏٦، ‏ص ١٨٠، ح ٧٦٧٥


عَنِ النَّبِیِّ (ص) قَالَ:
 إِذَا قَالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبِیِّ قُلْ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ فَقَالَ ‏الصَّبِیُ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ کَتَبَ اللَّهُ بَرَاءَةً لِلصَّبِیِّ وَ بَرَاءَةً لِأَبَوَیْهِ وَ ‏بَرَاءَةً لِلْمُعَلِّمِ.‏

وقتی معلمی به کودکی بگوید بگو «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» پس کودک بگوید «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ» خداوند رهایی (از آتش) را برای کودک و رهایی والدین او و رهایی معلم او را بنویسد.

وسائل الشیعة، ج ‏٦، ‏ص ١٦٩، ح ٧٦٥١‏


آموزش قرآن به فرزند

قَالَ أَمِیر الْمُؤْمِنِینَ علی (ع): حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى الْوَالِدِ أَنْ یُحَسِّنَ اسْمَهُ وَ یُحَسِّنَ أَدَبَهُ وَ یُعَلِّمَهُ ‏الْقُرْآن‏.‏

امام على علیه السّلام فرمودند: از جمله حقوق فرزند بر پدر این است که نامی نیک بر او قرار دهد ‏و به خوبی او را تربیت کند و قرآن را به او بیاموزد.‏

نهج البلاغة (للصبحی ‏صالح)، ص ‏‏٥٤٦، ‏حکمت ٣٩٩‏


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):‏
‏ مَا مِنْ رَجُلٍ عَلَّمَ وَلَدَهُ الْقُرْآنَ إِلَّا تَوَّجَ اللَّهُ أَبَوَیْهِ یَوْمَ ‏الْقِیَامَةِ تَاجَ الْمُلْکِ وَ کُسِیَا حُلَّتَیْنِ لَمْ یَرَ النَّاسُ مِثْلَهُمَا.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: مرد به فرزندش قرآن یاد نمی‌دهد مگر اینکه خداوند متعال در قیامت آن والدین را به تاج پادشاهی تاجدار می‌کند و بر آن دو جامه‌ای می‌پوشاند که هیچ کسی مثل آنها را ندیده است.

وسائل الشیعة، ج ‏٦، ‏ص ١٦٨، ح ٧٦٤٣‏


عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ:
 الْغُلَامُ یَلْعَبُ سَبْعَ سِنِینَ وَ یَتَعَلَّمُ الْکِتَابَ سَبْعَ ‏سِنِینَ وَ یَتَعَلَّمُ الْحَلَالَ وَ الْحَرَامَ سَبْعَ سِنِینَ.‏

امام صادق علیه السّلام فرمودند: کودک هفت سال بازی می‌کند و هفت سال قرآن یاد می‌گیرد و هفت سال حلال و حرام یاد می‌گیرد. (وظیفه مردم این است که چنین کنند.)

وسائل الشیعة، ج ‏٢١، ‏ص ٤٧٤، ح ٢٧٦٢١‏


قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (ع):
 احْمِلْ صَبِیَّکَ حَتَّى یَأْتِیَ عَلَیْهِ سِتُّ سِنِینَ ثُمَّ أَدِّبْهُ فِی ‏الْکِتَابِ سِتَّ سِنِینَ ثُمَّ ضُمَّهُ إِلَیْکَ سَبْعَ سِنِینَ فَأَدِّبْهُ بِأَدَبِکَ فَإِنْ قَبِلَ وَ ‏صَلَحَ وَ إِلَّا فَخَلِّ عَنْهُ.‏

امام على علیه السّلام فرمودند: فرزندت را برای شش سال آزاد بگذار، سپس شش سال او را تربیت قرآنی بیاموز، سپس هفت سال او را همراه و ملازم خود قرار ده تا تادیب شود به ادبت. پس (در صورتی که تربیت را بپذیرد) صالح شود و در غیر این صورت دست از او بکش و او را رها کن.

وسائل الشیعة، ج ‏٢١، ‏ص ٤٧٥، ح ٢٧٦٢٦‏


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):
 مَنْ قَبَّلَ وَلَدَهُ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً وَ مَنْ فَرَّحَهُ فَرَّحَهُ اللَّهُ ‏یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ مَنْ عَلَّمَهُ الْقُرْآنَ دُعِیَ بِالْأَبَوَیْنِ فَکُسِیَا حُلَّتَیْنِ تُضِی‏ءُ مِنْ ‏نُورِهِمَا وُجُوهُ أَهْلِ الْجَنَّةِ.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: هر که فرزندش را ببوسد خداوند براى او ثواب مى‏نویسد و هر که او را شاد کند خداوند روز قیامت او را شاد خواهد کرد و هر که قرآن به او بیاموزد پدر و مادرش دعوت مى‏شوند و دو لباس بر آنان پوشیده مى‏شود که از نور آنها چهره‏هاى بهشتیان نورانى مى‏گردد.

وسائل الشیعة، ج ‏٢١، ‏ص ٤٧٥، ح ٢٧٦٢٣‏


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):
 مَنْ عَلَّمَ وَلَدَهُ الْقُرْآنَ فَکَأَنَّمَا حَجَّ الْبَیْتَ عَشَرَةَ آلَافِ ‏حَجَّةٍ وَ اعْتَمَرَ عَشَرَةَ آلَافِ عُمْرَةٍ وَ أَعْتَقَ عَشَرَةَ آلَافِ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِیلَ ‏وَ غَزَا عَشَرَةَ آلَافِ غَزْوَةٍ وَ أَطْعَمَ عَشَرَةَ آلَافِ مِسْکِینٍ مُسْلِمٍ جَائِعٍ وَ کَأَنَّمَا ‏کَسَا عَشَرَةَ آلَافِ عَارٍ مُسْلِمٍ وَ یُکْتَبُ لَهُ بِکُلِّ حَرْفٍ عَشْرُ حَسَنَاتٍ وَ ‏یَمْحُو اللَّهُ عَنْهُ عَشْرَ سَیِّئَاتٍ وَ یَکُونُ مَعَهُ فِی قَبْرِهِ حَتَّى یُبْعَثَ وَ یَثْقُلُ مِیزَانُهُ ‏وَ یُجَاوَزُ بِهِ عَلَى الصِّرَاطِ کَالْبَرْقِ الْخَاطِفِ وَ لَمْ یُفَارِقْهُ الْقُرْآنُ حَتَّى یَنْزِلَ بِهِ ‏مِنَ الْکَرَامَةِ أَفْضَلَ مَا یَتَمَنَّى.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: هر که به فرزند خود قرآن بیاموزد مثل آن است که ده‏ هزار حجّ‏ و ده هزار عمره گذارده و ده هزار بنده از فرزندان اسماعیل پیغمبر (علیه السّلام) را آزاد کرده و ده هزار جهاد انجام داده باشد و ده هزار مسلمان گرسنه را سیر کرده باشد و ده هزار مسلمان برهنه را پوشانده باشد و به ازای هر حرفى ده حسنه نوشته می‌شود و ده گناه او از بین می‌رود و (قرآن) با او خواهد بود در قبرش تا در قیامت مبعوث شود و ترازوی عملش سنگین خواهد بود و چون برق جهنده از صراط عبورش خواهند داد و قرآن از او جدا نمی‌شود تا اینکه به کرامتى برتر از آنچه می‌خواسته برسد.

مستدرک الوسائل و مستنبط ‏المسائل، ج‏ ٤، ص ‏‏٢٤٧، ح ‏‏٤٦١٤‏


عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ:
 مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ فِی الْمُصْحَفِ مُتِّعَ بِبَصَرِهِ وَ خُفِّفَ عَنْ ‏وَالِدَیْهِ وَ إِنْ کَانَا کَافِرَیْنِ.‏

امام صادق علیه السّلام فرمودند: هر که قرآن را از روى آن ‏بخواند از دیدگان خود بهره‏مند شود و سبب کم شدن عذاب پدر و مادرش ‏گردد اگر چه آن دو کافر باشند.‏

الکافی (ط – ‏الإسلامیة)، ج‏ ٢، ص ‏‏‏‏٦١٣، ح ١- وسائل ‏الشیعة، ج ‏٦، ص ‏‏٢٠٤، ح ‏‏٧٧٣٤‏


قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): 
أَنَّ الْقُرْآنَ یَأْتِی یَوْمَ الْقِیَامَةِ بِالرَّجُلِ ‏الشَّاحِبِ یَقُولُ لِرَبِّهِ عَزَّ وَ جَلَّ یَا رَبِّ هَذَا أَظْمَأْتُ نَهَارَهُ وَ أَسْهَرْتُ لَیْلَهُ وَ ‏قَوَّیْتُ فِی رَحْمَتِکَ طَمَعَهُ وَ فَسَّحْتُ فِی مَغْفِرَتِکَ أَمَلَهُ فَکُنْ عِنْدَ ظَنِّی فِیکَ وَ ‏ظَنِّهِ. یَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَعْطُوهُ الْمُلْکَ بِیَمِینِهِ وَ الْخُلْدَ بِشِمَالِهِ وَ اقْرِنُوهُ بِأَزْوَاجِهِ ‏مِنَ الْحُورِ الْعِینِ وَ اکْسَوْا وَالِدَیْهِ حُلَّةً لَا یَقُومُ لَهَا الدُّنْیَا بِمَا فِیهَا فَیَنْظُرُ إِلَیْهِمَا ‏الْخَلَائِقُ فَیُعَظِّمُونَهُمَا وَ یَنْظُرَانِ إِلَى أَنْفُسِهِمَا فَیَعْجَبَانِ مِنْهَا فَیَقُولَانِ یَا رَبَّنَا ‏أَنَّى لَنَا هَذِهِ وَ لَمْ تَبْلُغْهَا أَعْمَالُنَا فَیَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَعَ هَذَا تَاجُ الْکَرَامَةِ ‏لَمْ یَرَ مِثْلَهُ الرَّاءُونَ وَ لَمْ یَسْمَعْ بِمِثْلِهِ السَّامِعُونَ وَ لَا یَتَفَکَّرُ فِی مِثْلِهِ ‏الْمُتَفَکِّرُونَ فَیُقَالُ هَذَا بِتَعْلِیمِکُمَا وَلَدَکُمَا الْقُرْآنَ وَ بِتَصْیِیرِکُمَا إِیَّاهُ بِدِینِ ‏الْإِسْلَامِ وَ بِرِیَاضَتِکُمَا إِیَّاهُ عَلَى حُبِّ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلِیٍّ وَلِیِّ اللَّهِ ‏صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِمَا وَ تَفْقِیهِکُمَا إِیَّاهُ بِفِقْهِهِمَا لِأَنَّهُمَا اللَّذَانِ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ ‏لِأَحَدٍ عَمَلًا إِلَّا بِوَلَایَتِهِمَا وَ مُعَادَاةِ أَعْدَائِهِمَا وَ إِنْ کَانَ مَا بَیْنَ الثَّرَى إِلَى ‏الْعَرْشِ ذَهَباً یَتَصَدَّقُ بِهِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَتِلْکَ الْبِشَارَاتُ الَّتِی یُبَشِّرُونَ بِهَا وَ ‏ذَلِکَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ بُشْرى‏ لِلْمُؤْمِنِینَ شِیعَةِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ مَنْ تَبِعَهُمَا ‏مِنْ أَخْلَافِهِمْ وَ ذَرَارِیِّهِم

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: قرآن روز قیامت، مردی لاغر و رنگ­ پریده را می‌­آورد و به پروردگار خویش عزوجل می‌گوید این شخص کسی است که من روزش را با تشنگی و شبش را به بیداری گرفته بودم و طمع او را به رحمت تو قوی کرده بودم و آرزویش را به مغفرت تو گسترده بودم، پس براساس گمان من و گمان او به تو، درباره‌اش ‏‏عمل کن. خدا می‌­فرماید: ملک را به دست راستش و جاودانگی را، به دست چپش قرار دهید و حورالعین را به ازدواج او درآورید و پدر و مادرش را زیوری دهید که تمام دنیا و آن چه در آن است به ارزش آن نباشد. پس همه به پدر و مادر این فرد می‌­نگرند و منزلت آن دو را عظیم می‌شمرند. این پدر و مادر به خود نگریسته و از مقام خویش در شگفتی فرو رفته و می‌­پرسند: پروردگارا، این عظمتی که ما به آن دست یافته‌­ایم از کجاست در حالی که اینها در اعمال ما نرسیده؟ خدای عزوجل می‌­فرماید و با این تاج کرامت نمی‌بیند مثل آن را بینندگان و نمی‌شنود مانند آن را شنوندگان و فکر نمی‌کند مثل آن را متفکران. پس گفته می‌شود: این عظمت به سبب آموختن قرآن به فرزندتان و تربیت او برای دین اسلام و به زحمت شما دو در راه محبت محمد رسول خدا و علی ولی خدا صلوات الله علیهما می‌باشد و آموختن علم آن دو برای اینکه خداوند قبول نمی‌کند از کسی عملی را مگر به ولایت آن دو و دشمنی با دشمنان آن دو هرچند آنچه بین خاک تا عرش است طلا صدقه دهد در راه خدا پس به آن بشارت داده در گفتار خدای عز و جل «و بشارت بده به مومنین شیعه محمد و علی و کسی که پیروی می‌کند آن دو را از پیشینیان و فرزندان آنها.»

بحار الأنوار (ط – بیروت)، ‏ج‏٨٩، ص ‏‏٣١، ح ٣٤‏


عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص):
 تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ فَإِنَّهُ یَأْتِی یَوْمَ ‏الْقِیَامَةِ صَاحِبَهُ فِی صُورَةِ شَابٍّ جَمِیلٍ شَاحِبِ اللَّوْنِ فَیَقُولُ لَهُ الْقُرْآنُ‏ ‏ أَنَا ‏الَّذِی کُنْتُ أَسْهَرْتُ لَیْلَکَ وَ أَظْمَأْتُ هَوَاجِرَکَ وَ أَجْفَفْتُ رِیقَکَ وَ أَسَلْتُ ‏دَمْعَتَکَ أَئُولُ مَعَکَ حَیْثُمَا أُلْتَ وَ کُلُّ تَاجِرٍ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَتِهِ وَ أَنَا الْیَوْمَ لَکَ ‏مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِرٍ وَ سَیَأْتِیکَ کَرَامَةٌ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَبْشِرْ فَیُؤْتَى ‏بِتَاجٍ فَیُوضَعُ عَلَى رَأْسِهِ وَ یُعْطَى الْأَمَانَ بِیَمِینِهِ وَ الْخُلْدَ فِی الْجِنَانِ بِیَسَارِهِ وَ ‏یُکْسَى حُلَّتَیْنِ ثُمَّ یُقَالُ لَهُ اقْرَأْ وَ ارْقَهْ فَکُلَّمَا قَرَأَ آیَةً صَعِدَ دَرَجَةً وَ یُکْسَى ‏أَبَوَاهُ حُلَّتَیْنِ إِنْ کَانَا مُؤْمِنَیْنِ ثُمَّ یُقَالُ لَهُمَا هَذَا لِمَا عَلَّمْتُمَاهُ الْقُرْآنَ.‏

رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمودند: قرآن را بیاموزید زیرا در روز قیامت قرآن به ‏صورت جوانى زیبا که رنگ صورتش گشته باشد نزد خواننده خود آید و به او ‏گوید: منم که شب تو را به بیدارى به پایان بردم و روزهاى داغ تو را به تشنگى ‏به سر آوردم و آب دهانت را خشک کردم و اشکت را روان ساختم؛ (اکنون) ‏هر کجا بروى من هم با تو باشم و هر تاجرى (امروز) به دنبال تجارت خویش ‏است و من امروز به سود تو در پس تجارت هر تاجرى ‏باشم و بزودى کرامتى نیز از جانب خداى عز و جل به تو رسد، پس شادان باش. ‏پس (در این حال) تاجى بیاورند و بر سرش نهند و امان نامه (از آتش دوزخ را) ‏به دست راستش دهند و فرمان جاوید بودن در بهشت را به دست چپش دهند و دو ‏جامه بهشتى به او بپوشانند؛ سپس به او گفته شود: بخوان و بالا برو، پس هر یک آیه ‏که بخواند یک درجه بالا رود و بپدر و مادر او نیز دو جامه بپوشانند در صورتى ‏که مؤمن باشند و به آن دو گویند: این پاداش آن قرآنى است که به فرزندتان ‏آموختید.‏

الکافی (ط – ‏الإسلامیة)، ج‏ ٢، ص ‏‏‏‏٦٠٣، ح ٣‏

برچسب‌ها

نویسنده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌ها

آخرین مقالات

اطلاعات تماس

  • تهران، خیابان رجایی، 18 متری تختی، کوچه 57، پلاک7
  • 09124142741
  • mahdiyar1984@gmail.com